tisdag 2 december 2014

Elhjälp

Elen i fikarummet strulade när vi satt och fika och en strömbrytare slutade funka. Jag gick till elaffären men dom hade slut strömbrytate, så jag bestämde mig för att göra en egen.

Vi hade stängt hela dagen på FA Sport för att det blivit några vattenskador. Så jag satt i personalrummet i affären medans snickarna tog hand om vattenskadan. Jag höll på att göra min strömbrytare då.

Jag planera upp ritningen i en bok. Jag tänkte att man spikar fast en spik i mitten av en träkloss som är urholkad i mitten. Sen har man en knapp i taket med en spik också på. Och om man trycker på knappen åker spiken ner till den andra spiken som leder ström. Sen om man släpper knappen åker spiken upp igen med hjälp av fisketråd.
Jag tog en kloss och gjorde ett hål i mitten som var lika brett som klossen. Sedan gjorde jag ett hål i toppen av klossen så knappen skulle få plats. Jag tejpade fast spiken på knappen.

Jag använde mig av trä, spik och tejp. Jag blev mest nöjd med den där knappen. Den blev perfekt enligt mig. Jag hade kunnat gjort en annan för min funkade inte. Min blev alldeles för avancerad. Det gick att följa vår första ritning men det var svårt.
Såhär ser min skiss ut


Såhär ser en koppling med strömbrytare ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar